تکنولوژی تاچ اسکرین یا صفحه نمایش لمسی این روزها به طور گسترده در صنایع الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی کاربر از طریق یک صفحه نمایش لمسی راحت تر با سیستم تعامل برقرار می کند و به تنظیمات مختلف سریع تر دسترسی پیدا می کند. از این جهت تکنولوژی های لمسی روز به روز در حال پیشرفت هستند تا زمان پاسخ دهی و تأخیر به کمترین میزان ممکن برسد. این تکنولوژی به طور عمده در «پنل هوشمند لمسی» یا «مانیتور لمسی» نیز به کار می رود و نقش زیادی در کیفیت عملکرد این دستگاه دارد. اما پنل هوشمند لمسی چیست و چگونه به صورت لمسی عمل می کند؟

از تکنولوژی لمسی مادون قرمز یا اینفرارد (IR) در پنل هوشمند لمسی چه می دانید؟

آشنایی با پنل هوشمند لمسی

به زبان ساده پنل هوشمند لمسی یک صفحه نمایش بزرگ است که امکان یادداشت مطالب و رسم شکل با قلم یا انگشت دست بر روی آن وجود دارد و امکانات متعددی مانند نمایش عکس و فیلم بدون نیاز به ویدئو پروژکتور و دستگاه های دیگر را فراهم می آورد. در واقع این دستگاه را می توان جایگزینی برای پکیج برد هوشمند + ویدئو پروژکتور در مراکز آموزشی و اداری دانست.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از پنل هوشمند، لمسی بودن صفحه نمایش آن است. بر خلاف برد هوشمند، بر روی سطح صفحه نمایش پنل هوشمند لمسی از روکش ضد خش، ضد ضربه و ضد بازتاب استفاده می شود تا مقاومت و طول عمر این دستگاه افزایش یابد. همچنین نور و سایه بر روی صفحه نمایش پنل هوشمند لمسی ایجاد نمی شود و تصاویر همواره با بالاترین وضوح برای تمام افراد حاضر در اتاق قابل مشاهده خواهد بود. این ویژگی باعث می شود تا کار کردن لمسی با پنل هوشمند نیز آسان تر شود. اما این همه ماجرا نیست و کیفیت عملکرد یک پنل هوشمند لمسی به تکنولوژی به کار رفته در آن بستگی دارد.

آشنایی با پنل هوشمند لمسی

صفحه نمایش لمسی یک پنل هوشمند چگونه کار می کند؟

به طور کلی یک صفحه نمایش لمسی از دو بخش ورودی (پنل لمسی) و خروجی (صفحه نمایش) تشکیل می شود و پنل لمسی معمولاً بر روی صفحه نمایش دستگاه (که می تواند از نوع LCD، OLED و...) باشد، قرار می گیرد. کاربر می تواند با لمس صفحه نمایش پنل هوشمند لمسی از طریق انگشت یا قلم های لمسی اختصاصی، سیستم را کنترل کرده و مطالب خود را بر روی آن یادداشت کند و تمامی محتوای در حال نمایش را متناسب با موضوع کلاس آموزشی یا جلسه کاری خود تغییر دهد. در ادامه با برخی از ویژگی های یکی از مهم ترین تکنولوژی های لمسی به کار رفته در پنل های هوشمند بیشتر آشنا می شویم.

تکنولوژی لمسی مادون قرمز یا اینفرارد (IR)

این تکنولوژی را می توان یکی از شناخته شده ترین فناوری های لمسی به خصوص در ایران دانست. چرا که بهترین پنل های هوشمند لمسی موجود در بازار ایران از تکنولوژی لمسی اینفرارد بهره می برند. این تکنولوژی به این صورت عمل می کند که پرتوهای مادون قرمز به صورت شبکه مانند در سرتاسر سطح پنل پخش می شوند. زمانی که یک شیء با سطح پنل برخورد می کند، این شبکه از پرتوها در آن نقطه قطع می شود و به این ترتیب نقطه لمس شده تشخیص داده می شود. تکنولوژی مادون قرمز نیازی به صفحه نمایش های اضافی و دو لایه ندارد و یک شبکه نامرئی از پرتوهای نور را در سطح پنل پراکنده می کند. به این ترتیب پنل هوشمند لمسی مجهز به تکنولوژی اینفرارد، می تواند چند نقطه لمس شده را به صورت همزمان تشخیص دهد و به اصطلاح از قابلیت «چند لمسی» برخوردار باشد.

از تکنولوژی لمسی مادون قرمز یا اینفرارد (IR) در پنل هوشمند لمسی چه می دانید؟

از دیگر مزایای تکنولوژی لمسی IR این است که شما می توانید از پنل هوشمند لمسی خود در محیط های تاریک تر از حد استاندارد نیز استفاده کنید. در واقع پرتوهای مادون قرمز کارایی بالایی در محیط های تاریک دارند و از افت کیفیت عملکرد پنل هوشمند لمسی در فضاهای داخلی و بسته جلوگیری می کنند. ضمن اینکه خط و خش های احتمالی بر روی سطح پنل، باعث ایجاد اختلال در عملکرد این فناوری لمسی نمی شود. به همین دلایل است که از تکنولوژی اینفرارد به طور گسترده در صنعت ساخت پنل هوشمند لمسی استفاده می شود. به طور کلی مزایای این تکنولوژی لمسی را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

•    کارایی بالا برای عملکرد چند لمسی

•    مقاومت ایده آل در برابر خط و خش های پنل

•    مناسب برای فضاهای داخلی و محیط های تاریک تر

خرید پنل هوشمند لمسی با بهترین قیمت

عملکرد لمسی تنها یکی از مزایای پنل هوشمند است. این دستگاه این روزها به عنوان نسل جدید تجهیزات آموزشی/ اداری، به طور گسترده در کلاس های آموزشی، جلسات اداری، همایش ها، کنفرانس ها و نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و امکان انتقال مطالب به مخاطبان را با روش های مدرن فراهم می آورد. اگر شما هم می خواهید با خرید پنل هوشمند لمسی سطح کلاس های درسی و جلسات کاری خود را ارتقا دهید، می توانید مدل مورد نظر خودتان را با بهترین قیمت از شرکت ایده برتر پارسیان تهیه کنید. برای دریافت قیمت انواع پنل هوشمند لمسی موجود در بازار و نحوه خرید آنها با شماره 73027-021 تماس بگیرید یا به سایت مجموعه ایده برتر مراجعه کنید.